Didaktik er pædagogisk refleksion, der beskæftiger sig med at begrunde (altså hvorfor) indholdet i læreprocessen (altså hvad) med henblik på tilrettelæggelse af praksis (altså hvordan).
(Andersen, Frede Boye, 2011)
Der vil i sær være fokus på didaktikken og læringen bag legene i form af en fælles skabelon der er lavet på Hiim & Hippes 6 didaktiske begreber + begrebet "Tegn" fra SMTTE-modellen og "Impuls" fra model 22.
Hiim & Hippe - den didaktiske helhedsmodel
Læringsforudsætninger: Viden om hvad børnene kan fagligtRammefaktorer: Fysiske, tid, skema, personlige ressourcer
Mål: Hvilket emne? Hvad skal de sidde tilbage med?
Indhold: Hvad handler det om og hvordan indholdet bliver valgt og tilrettelagt?
Læreprocessen: Trin for trin præsentere vejen for legen

SMTTE-modellen
Tegn: Hvordan kan du se, at du er på vej mod målet?Model 22
